dimarts, 15 de febrer del 2011

Test Material Asics Gel Trabuco 13







Com cada vegada més gent que correm curses de llarga distància, o com també s'anomenen de molt llarga distància, i que cerquem una bona amortiguació, i rigidesa de la sola, des de fa 1,5 anys, em vaig passar a la marca Assics, després d'una gens satisfactòria relació amb Salomon XA pro, i d'una relació intensa d'amor amb les Brooks Cascadia, amb les que vem compartir grans moments, com la primera vegada que vem córrer al Montblanc o a l'Aneto allí per l'any 2008.






Vaig arribar a Assics, recomanat per amics i coneguts, i també per un canvi de model de les Brooks, que al meu entendre no van resoldre prou bé en els acabats interiors.
Concretament aquestes sabatilles, les vaig estrenar, si, si, estrenar per els Cavalls del Vent 2010, tretes de la caixa, als peus i a córrer! Potser un xic arriscat, però amb tota la confiança que em mereix el model, i em va sortir prou bé, ni una petita llaga ni molèstia, cosa que pot passar en curses de 19h.

Ens trobem davant una sabatilla per tant molt còmode, rígida, amb una amortiguació molt bona, sobretot pels que com jo, no som lleugers com l'aire, i cada vegada que piquem de peus a terra, necessitem de totes les ajudes possibles, que segons la meva opinió aquest model d'Assics, compleix a la perfecció.

En durabilitat, ja és una altre cosa, aquest model, cosa que no m'havia passat amb els anteriors, trobo, que té clars problemes, sobretot estètics, tot i que també funcionals, ja sigui per un desgast massa prematur o per parts de la sola mal encolades. En el meu cas, i em consta que amb el d'altres corredors, la punta de la sabata, es desencola des de el primer dia, la part central de la sola es desgasta, i perd amortiguació més ràpid que els models anteriors, i el lateral de la sola s'em va arrencar al cap de 1,5 mesos d'us, cosa que no m'havia passat mai amb un calat d'aquest nivell i preu.

A la pregunta de si me les tornaria a comprar, tot i pensant-m'ho molt, responc que si, i perquè si? Doncs per la por a lo desconegut, per males experiències amb altres sabatilles, així com per les característiques funcionals en el moment de marxa, rigidesa, comoditat, amortiguació,... Això si des d'aquí faig un crit a Assics per tal de que el producte compleixi a la perfecció les exigències del tipus d'ús per al que han estat dissenyades.






1 comentari:

rblskn ha dit...

Jo fa molt de temps que faig servir les Trabuco i no he tingut cap queixa, però en aquest darrer model coincideixo amb l'Ignasi. El primer dia ja es van desenganxar les punteres.

R.