dissabte, 1 de maig del 2010

Meridià Verd 2010. Què collons foto aquí?

Què collons foto aquí, frase tantes vegades repetida o pensada quan a les 05 del matí estem recollint el dorsal per sortir a córrer, o quan en ple hivern amb un fred que pela estem esperant amb màniga curta la sortida d'una cursa.
Avui dia 01 de Maig a les 05h mentre m'estava vestint per iniciar la meva primera paricipació al meridià verd, pensava Qué Collons fotu aquí? Amb lo bé que estaria al llit!
Bé passat aquest primer moment de reflexió i semicrisi, surto a recollir el dorsal, i el que fins aquell moment era un camp de futbol desert, comença a bullir amb els participants de la 7ª edició de la marxa de resistència del Meridià Verd. Tothom comenta la jugada, veus a personatges curtits en mil batalles, que ja saben que els espera i persones que per primera vegada s'enfrontaran amb una prova d'aquestes característiques, que no saben com els hi respondrà la màquina.
Per davant 69,5 kilometres que uneixen Viladrau i el Masnou, la gent va recollint els dorsals a un ritme inferior de l'esperat, cosa que retrassa la sortida 15'. 6h15' sortida esglaonada anem passant el codi de barres i sortint. Els primers a la seva, jo a la meva que m'agradaria arribar el més sencer possible, començo bé a un ritme tranquil, sense presses, el camí s'enfila per un caminet que es converteix en un corriol fins arribar a Sant Segimon. El paisatge del parc del Montseny és excepcional i ens distreu, mentre seguim enfilant-nos. A l'esquerra el Matagalls i començem a baixar fins al Coll formic primer control 12km, 1h15, em trobo bé. seguim pujant, abans de començar una baixada de 13 km's, primers patiments, les baixades no m'agraden, em matxaquen les cames, però no s'hi pot fer res. Km 29, 3h entre els 15 primers, però patint més del que voldria, maleida baixada dels c... Més baixada, sortim del parc i comença un tram d'asfalt molt pesat. Aquest tros no m'agrada gens, però els carreteros, deuen estar esmolant els ganivets. 3er Control Km 39, més del mateix, entrem al vallès, de cardedeu a la roca, terreny ondulat, amb més baixada que pujada. La Roca Km 47, les cames a rotllo, no fem cap tonteria que es comencen a queixar. ja fa uns Km's que vaig amb un company l'oriol, cosa que fa el trajecte més agradable. De la Roca cap amunt 6 km de pujada per pista de sauló dura comencem a caminar una mica, que tampoc passa res. Entrem al parc natural de la serra litoral o alguna cosa així, ja era hora, el paisatge es torna un altre cop amable i salvatge, ja era hora després d'asfalt i poblacions. Km 54, control, només queden 15 kms, tot i que penso encara queden 15 kms... Puja baixa, puja baixa. Km 61 comença la baixada, merda les cames no m'aguanten, em fa mal els bessons, els genolls, isquios, quadriceps,... i un llarg etcètera de parts del cos que no sé quin nom tenen. Entrem a Masnou, i cap a l'arribada, un cop passat el poble, la riera i un troç del passeig que es fa interminable. Al final menys de 8h i el 26, no està mal, tot i que he acabat més tocat del que volia. prova superada!!! A recuperarse i cal als 7 cims, que no seran tan amables.

Classificació Meridià Verd 2010